Zadania dla klas:

1.  Zapoznaj się z materiałem prezentującym informacje 
czym jest empatia jako wartość    --> Kliknij link poniżej!

  

 2. Ułóż układankę z puzzli gra na czas!
                      przeciągając myszka odpowiednie fragmenty obrazka 
                                                na przestrzeń roboczą!

                                       --> Kliknij link poniżej!

 

 

  3. Przeczytaj posłowie - dywagacje odnośnie empatii:

    Nasze czasy, czasy mas mediów - telewizji satelitarnej, internetu niestety nie sprzyjają wartości jaka jest empatia.  Mówiąc krótko wszyscy "hartujemy" się na współodczuwanie oglądając filmy, w których  pokazywane jest okrucieństwo ukazujące wyszukane sposoby zadawania bólu, czy zabijania. 

    Niektórzy traktują takie filmy jako formę rozrywki, dostarczania sobie dodatkowej adrenaliny. Jednym z negatywnych skutków takiej "terapii" jest niestety stopniowe zatracanie wrodzonej wrażliwości na cierpienie, ból innej często samotnej pozostawionej sobie osoby. 

     Ponadto kobiety z natury bardziej wrażliwe są kreowane na super bohaterki stawione w takich filmach jako nowy współczesny super bohater - twardy, bezlitosny nie mający nic wspólnego z delikatnością kobiety.

    Aby jednak swoje człowieczeństwo choć po części zachować, bądź wzmacniać może  lepiej czasem posłuchać, zobaczyć prawdziwe ludzkie życie, dramaty etc., postarać wczuć się w  sytuację ludzi, razem przeżyć, wzruszyć się - obudzić ludzką empatię. Programy takie jak: "Sprawa dla reportera" Elżbiety Jaworowicz, "Express Reporterów" ukazują  ludzkie prawdziwe życie,  dramaty, cierpienie czy też urzędniczą bezduszność pozbawioną całkowicie empatii.

      Jeśli oglądając te programy wzruszamy się, czy wysyłamy SMS'a odnośnie pomocy starając się w miarę naszych możliwości pomóc to oznacza to, że nasza empatia żyje, że jesteśmy prawdziwymi wartościowymi ludźmi!

Przykłady ludzkich spraw: